woensdag 3 april 2013

Dag 273 Zindelijk worden

   Het zindelijk maken van Daniël staat al een poos op een laag pitje. Ik dacht dat het paasweekend een mooi moment zou kunnen zijn om dat weer eens op te pakken. Mijn plan was om hem dan gewoon ''cold turkey'' meteen geen luier meer om te doen, zodat hij gedwongen zou worden te ervaren hoe het voelt als hij dan poept of plast. Ik hoopte dat na een paar vieze broeken hij min of meer vanzelf naar het potje zou willen gaan en dat hij dan binnen een paar dagen een heel eind zindelijk zou zijn. Op goede vrijdag zei Daniël toevallig rond de middag uit zichzelf dat hij geen luier om wilde. Een perfect moment om de koe bij de horens te vatten.
   Zo gezegd zo gedaan, ik deed Daniël geen nieuwe luier meer aan. Een half uurtje later was hij nat. Ik zette hem op het potje en deed hem droge kleren aan en legde uit dat hij de volgende keer op het potje kon plassen. Weer een poosje later was hij nat en had hij ook een beetje poep in zijn onderbroek, hij was aan testen hoe het een en ander werkt en wat er zou gebeuren. Ik herhaalde het op het potje zetten en verschonen.
   Op dat moment kwam papa thuis, die had ik nog niet ingelicht wat mijn plannen waren, dus dat deed ik even kort tussen neus en lippen door. Ik kondigde daarna aan dat ik wat ''oefenbroekjes'' zou gaan kopen en wat extra joggingbroeken. Hier in de buurt hadden ze die katoenen broekjes met een plastic buitenkant niet, dus ik moest naar het nabijgelegen dorp. Toen ik daar liep belde papa mij op: ''Kom je snel naar huis? Sam heeft een bloedneus en Daniël stond net op de bank te plassen, ik heb je hulp nodig." Toen ik thuis kwam had Daniël inmiddels weer een luier om gekregen van papa en wilde die ook niet meer uit.
   De volgende keer mijn plannen toch eerst rustig met papa doorspreken en van te voren zorgen dat ik alle benodigdheden in huis heb. Wie weet is het pinksterweekend een goed moment?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten