donderdag 24 januari 2013

Dag 204 Geplast!

   Vanmorgen belde ik bij toeval naar het dagverblijf, omdat de batterij van mijn mobiele telefoon leeg was en ik dat even wilde laten weten, zodat ze me op mijn werk zouden bellen, mocht er iets zijn. Toen kreeg ik te horen dat Daniël op zijn kop had gekregen. Na alle maaltijden nemen ze de kinderen mee naar de wc, ook de kinderen die nog niet zindelijk zijn. Met de gedachte dat de kinderen van elkaar kunnen afkijken en leren. Nou ging dat bij Daniël een klein beetje mis.
   Ze hadden Daniël op de wc gezet. Gauw genoeg had hij "klaar" geroepen en hadden ze hem er weer afgehaald. Hij had vervolgens zelf doorgespoeld -dat is tenslotte het leukste van naar de wc gaan, toch? Blijkbaar had hij toen echt moeten plassen. Hij had bij andere jongetjes gezien hoe zij staand plassen en dacht waarschijnlijk: "Dat kan ik ook!" Hij pakte zijn piemeltje en plaste vrolijk draaiend in de rondte. Oeps! Daar was de leidster niet zo blij mee.
   Ik denk persoonlijk niet dat hij het kwaad of uitdagend bedoelde. Hij weet volgens mij nog niet goed genoeg hoe en wat. Maar hij heeft nu wel heel duidelijk de boodschap meegekregen dat hij in de wc moet plassen. Vanavond zei hij nog eens: "Juf was boos, in de wc plassen!" Weer wat geleerd, zullen we maar zeggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten