zondag 2 december 2012

Dag 151 Over grote babbels en kleine tijger

   Daniël kan erg goed praten voor zijn leeftijd. Dat is heel leuk, maar soms ook een beetje jammer, want hij verhaspelt niet zoveel. De meeste dingen spreekt hij goed uit, of bijna goed, waardoor er om uitspraak niet veel te lachen valt. Maar hij heeft nu een mooie, hij wil ook graag een 'peepengel' als Sam er ook één heeft. Een soepstengel dus, maar eerlijk gezegd vind ik 'peepengel' veel leuker klinken! Daniël heeft verder een mooie naam voor pindakaas. Hij noemt het kindakaas en dat klinkt weer als kinderkaas. Alsof pindakaas speciaal en alleen voor kinderen is.
   Vandaag zei hij ook nog iets schokkends. Hij was in bad geweest en ik was hem samen met papa aan het afdrogen. Papa vroeg aan Daniël: 'Wat heb jij daar?' En hij antwoordde doodleuk: 'Ik wil niet piemel hebben!' Papa en ik schoten in de lach, dat vond Daniël niet zo grappig. We kwamen er verder niet achter waarom hij geen piemel wil. Misschien een soort van omgekeerde penisnijd?
   We hebben een klein tijgertje in huis. Vandaag heeft Sam voor het eerst een klein stukje getijgerd. Ik weet niet of het een toevalstreffer was of dat hij nu gauw genoeg de smaak te pakken zal krijgen. Hij heeft in elk geval zijn eerste centimeters naar voren afgelegd, een mijlpaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten